Som fastighetsägare eller bostadsrättsförening uppstår kanske frågan om en bokningstavla behövs?
Frågan kan vara relevant eftersom det kan finnas boende som inte har tillgång till internet via dator, läsplatta eller smartphone. Samtidigt är Sverige en världens mest uppkopplade länder.
9 av 10 använder internet dagligen, enligt Internetstiftelsen. Fler än så använder internet. Av Sveriges befolkning är det 4 procent som inte använder internet alls.
Kartlägg enkelt behovet
Genom att undersöka tillgången till Internet bland de boende, så kan ni spara mycket pengar och arbete. Det är nämligen betydligt mer kostnadseffektivt med bokningssystem för tvättstuga som enbart använder sig av app eller hemsida. Detta eftersom ni slipper kostnader för installation, inköp och drift av en bokningstavla. Även om leverantören inte tar någon installations- eller startkostnad för en bokningstavla, så tas det istället ut som en högre abonnemangskostnad.
För att underlätta för er har vi tagit fram en lapp för undersökning av tillgång till internet. Enklast är att bara sätt upp den i trapphuset. På så sätt kan boende höra av sig om de saknar internet
Om någon saknar internet?
Även om någon saknar internet finns det möjlighet att använda vårt system. Det bästa är diskutera de lösningar som vi erbjuder med den boende så att de också blir nöjda.
En lösning är att undanta ett specifikt tvättpass som då är reserverat till ett enskilt hushåll. Det går även att undanta flera pass eller hela dagar om det rör sig om fler personer.
I de fall personen har hemtjänst som tvättar kan vi kostnadsfritt skicka ut inplastade kort med inloggningsuppgifter. Då kan hemtjänst boka åt personen via deras tjänstetelefoner.
Testa utan risk
Som fastighetsansvarig erbjuds ni möjlighet att kostnadsfritt testa vår app för att Boka Tvättid i 3 månader.
Då får både ni och de boende möjlighet att prova hur systemet fungerar, innan ni tar beslut att det ska bli en permanent lösning för tvättstugebokning.